FAQ

MATCHINGS­PLATFORM & PAY4ME

Elke dag vinden tientallen mensen een baan via ons matchingsplatform. Vele duizenden flexkrachten werken met Pay4me. Dit leidt soms tot vragen. Hieronder beantwoorden wij de vragen die gebruikers ons het afgelopen jaar het meest stelden.

Een vraag over het matchingsplatform? Kijk eerst of het antwoord hier niet al tussen staat.

Heb je een vraag over Pay4me? Wie weet hebben we je vraag al beantwoord.

MATCHINGS­PLATFORM

1. Moet ik mij per se registreren op het matchingsplatform?

Dit hoeft niet per se. Ook zonder je aan te melden kun je alle vacatures op het platform bekijken. We adviseren je wel om je te registreren en een account aan te maken; op die manier vind je sneller de vacatures die bij je passen. Om te kunnen solliciteren op een vacature heb je wél een account nodig.

2. Hoe kan ik solliciteren

Om op een vacature te solliciteren klik je de betreffende vacature aan. Naast de functietitel staat de knop 'Solliciteren'. Hier klik je op. Vervolgens geef je aan of je eerder werkzaam bent geweest bij de opdrachtgever. Zodra je de vereiste informatie hebt ingegeven, klik je op bevestigen en je sollicitatie is een feit.

3. Waar zie ik de status van mijn sollicitatie?

De vacatures waarop je hebt gesolliciteerd vind je terug onder 'Mijn sollicitaties'. Wanneer jouw sollicitatie in behandeling is genomen, kent de opdrachtgever een status toe aan je sollicitatie. De mogelijke statussen zijn 'geselecteerd', 'gesprek', 'afgewezen', 'aanbod gedaan' en 'aangenomen'. Vanaf de status geselecteerd kunnen jullie contact met elkaar opnemen.

4. Ik heb een vacature-ID ontvangen, en nu?

Heeft een potentiële opdrachtgever een vacature-ID met jou gedeeld? Handig! Ga naar 'vacatures zoeken' en voer het ID-nummer in. Zo kom je direct bij de vacature van de opdrachtgever uit.

5. Ik heb een andere vraag

PAY4ME

1. Waarom heb ik geen inloggegevens voor Pay4me ontvangen?

Als je geen inloggegevens hebt ontvangen, controleer dan vooral het mapje ‘Spam’ of ‘Ongewenste e-mail’. Soms belandt hier de mail met je gegevens. Ook daar niets te vinden? Neem dan contact met onze Servicedesk op via servicedesk@tentoo.nl of 020 -280 16 80.

Als je al eerder op Pay4me hebt ingelogd maar je wachtwoord vergeten bent, dan klik je op wachtwoord vergeten en vul je gebruikersnaam en je e-mailadres in. Dan krijg je een nieuw wachtwoord toegezonden.

2. Kan ik met terugwerkende kracht uren schrijven?

Gewerkte uren accordeer je via Pay4me. Log in op Pay4me en ga naar het kopje ‘Uren’ – ‘berichten’. Hier zet je een vinkje achter de uren en onkosten die akkoord zijn.

3. Hoe accordeer ik mijn gewerkte uren?

Gewerkte uren accordeer je via Pay4me. Log in op Pay4me en ga naar het kopje ‘Uren’ en dan naar ‘Berichten’. Hier zet je een vinkje achter de uren en onkosten die akkoord zijn.

4. Waarom ontvang ik (g)een bevestigingsmail over uren en uitbetalingen?

Op dit moment versturen wij geen bevestigingsmail. Wij betalen standaard binnen 3 dagen uit zodra je uren door je opdrachtgever geaccordeerd zijn. Een vereiste hiervoor is dat er geen belangrijke zaken ontbreken, zoals je ID-kaart of een ondertekend contract. Ook moet, afhankelijk van het type verloning, de huidige week of maand verstreken zijn.

5. Hoe declareer ik mijn reiskosten?

Reiskosten kun je in Pay4me declareren. Dit doe je tijdens het invoeren van je uren (kopje ‘Uren’ – ‘Invoeren’). Bij het tabblad ‘Invoer’ maak je een nieuwe regel aan door op het plusje te klikken. Onder invoer kun je ook de soort aanpassen: bij € geef je reiskosten in of en bij 0,19 de kilometers à € 0,19 per kilometer. Het is belangrijk dat je altijd een toelichting of kopie van de bon aan je reiskostendeclaratie toevoegt. Zonder toelichting of kopie van de bon kunnen wij je declaratie niet verwerken. Let op: Vergeet niet het vakje voor akkoord achter de reiskosten aan te vinken als je je uren accordeert.

6. Hoe onderteken ik mijn contract?

Het ondertekenen van je contract doe je eenvoudig in 2 stappen. Je vraagt een sms-code aan en daarna zet je een handtekening. Vergeet niet het vinkje aan te zetten dat je akkoord gaat met de inhoud van het contract.

7. Waarom kan ik geen extra gewerkte uren toevoegen of gewerkte uren van een week aanpassen nadat ik ze heb geaccordeerd?

Voorheen kon je uren altijd insturen, ook middenin de week. Om ervoor te zorgen dat je opdrachtgever niet elke dag afzonderlijk de uren ter accordering opgestuurd krijgt, kun je jouw gewerkte uren nog maar één keer per week indienen. Dit betekent dat zodra de uren akkoord zijn, aanvullen of corrigeren niet meer mogelijk is. Ons advies is dan ook om de uren in één keer aan het einde van de week in te dienen.

8. Hoe voeg ik een Kostenplaats / Projectnummer / Projectnaam toe aan het werkbriefje?

Een kostenplaats/projectnummer/projectnaam kun je makkelijk toevoegen aan het werkbriefje. Hiervoor klik je op de optie kostenplaats in het werkbriefje nadat je je uren hebt ingevuld.

9. Moet ik een feestdag invoeren?

Je hoeft geen feestdagen in te voeren. De feestdagen berekenen wij automatisch voor je en betalen wij uit indien je hier recht op hebt.

10. Wanneer krijg ik betaald?

Wij hebben twee type verloningen, namelijk weekverloning en maandverloning. Dit is van invloed op het moment dat je uitbetaald krijgt.

11. Waarom is mijn nettoloon lager dan ik gewend was?

In sommige gevallen kan je nettoloon lager uitvallen dan eerder, terwijl je hetzelfde brutosalaris verdient. Dat hangt vaak samen met de dienstverlening waarmee je wordt verloond. Soms worden de de feestdagreserveringen, vakantiedagen en het kort verzuim direct uitbetaald, waardoor je nettoloon hoger is. Soms worden de rserveringen opgebouwd en uitbetaald wanneer je het nodig hebt, dan is je nettoloon lager. Uiteindelijk krijg je hetzelfde bedrag, alleen het moment van uitbetaling verschilt. Bij sommige dienstverleningen kan het uitbetalen van de vakantiedagreservering ook samenhangen met het aantal gewerkte uren. Bij een fulltime werkweek worden de vakantie-uren dan bijvoorbeeld opgebouwd, bij minder werkuren wordt het automatisch opgenomen en uitbetaald. Bekijk dit op je loonstrook, dit kan een lager (of hoger) nettoloon verklaren.

12. Ik heb eeen andere vraag

ANDERE VRAAG

Staat jouw vraag er niet tussen? Stel hem via het formulier hieronder en we komen er bij je op terug. Als we jouw vraag vaker binnenkrijgen, krijgt hij ook een plekje op deze pagina.