Klant aan het woord


De tofste bijbaan via MME Hospitality

‘De nieuwe standaard in hospitality.’ Dat is waar MME Hospitality voor staat. Vanuit hun eigen ervaring als hostess hebben Lotte Brunninkhuis en Mariëlle Smit hun bedrijf in 8 jaar tijd laten uitgroeien tot een toonaangevende onderneming in gastvrijheid met een pool van 500 hosts en hostessen. Wat is het geheim van hun succes?

Jarenlang werkte Lotte (zie foto) zelf als gastvrouw. De ervaringen die ze in al die jaren opdeed, vormen nu een belangrijke bron voor het succes van MME Hospitality. “In mijn jaren als hostess merkte ik dat bij veel promotiebedrijven uiterlijk belangrijker werd dan service. Betrokkenheid naar de opdrachtgever en de klant centraal stellen, leek bijzaak. Dat was mijn motivatie om zelf een bedrijf te starten en het anders, vooral beter, te doen.”

"Omdat wij per opdracht flexibel werken met onze medewerkers, zochten wij een partner die ons kon helpen met deze flexibiliteit in de verloning. Eén van de bestaande manieren van verloningen verliep via het IB47-formulier van de Belastingdienst. Aangezien dit formulier zich in relatief grijs gebied bevindt, hebben wij voor Tentoo gekozen als veilig alternatief.” | Niels Smit, MME Hospitality

Volvo Ocean Race | KLM Open | Heineken | Amsterdam Fashion Week | Chanel | Tele 2

Haar droom de nieuwe standaard te zetten, gaat Lotte goed af. MME Hospitality werkt voor evenementen als de Volvo Ocean Race, het KLM Open en de Amsterdam Fashion Week. Ook klanten als Heineken, Chanel en Moët & Chandon maken veelvuldig gebruik van de gastheren en -dames van MME. “Het grootste compliment dat je kunt krijgen, is wanneer klanten bij je terug blijven komen. Dat vervult ons met trots.”

MME werkt met een pool van 500 medewerkers die het zelf opleidt via de zogeheten MME Academy. Iedereen krijgt hier een horeca- en gastvrijheidstraining en een promotie- en salestraining. Lotte: “Onze academy hoort bij de onboarding van alle medewerkers die via ons worden ingezet. Dat is voor ons de beste manier om de beste kwaliteit te kunnen garanderen.”

Werken aan een totaalplaatje

MME Hospitality biedt haar klanten een totaalplaatje. Lotte: “Doordat ik ‘op de vloer heb gestaan’, weet ik wat klanten willen én wat er gevraagd wordt van onze medewerkers die worden ingezet voor hospitality-, catering-, promotie- en saleswerkzaamheden. Om vraag en aanbod goed met elkaar te laten matchen, investeren we veel in onze medewerkers. Een MME-host(ess) heeft uitstraling, een goede werkmentaliteit, gevoel voor gastvrijheid en inlevingsvermogen. Ook zijn alle medewerkers hoogopgeleid. Daarnaast bieden we de mogelijkheid om styling te verzorgen voor iedere opdracht vanuit onze eigen styling-afdeling. Dat zorgt voor een uniforme uitstraling.”

De tofste bijbaan

Ook de gastheren en -vrouwen die via MME Hospitality werken, zijn heel tevreden. “Wij werken veelal met mensen in de leeftijd 18 tot 28 jaar. Vaak is dit hun bijbaan naast de studie. Ze komen dankzij het werk op de meest bijzondere locaties en doen heel veel verschillende ervaringen op. Ze leren flexibel te zijn en klantgericht te denken en te doen. Velen noemen het hun tofste bijbaan.”

Het werk als host(ess) vergt flexibiliteit. De ene keer ben je beschikbaar en geschikt voor de opdracht, de andere keer niet. Deze flexibiliteit zorgt ervoor dat MME Hospitality en haar pool aan medewerkers samenwerken met Tentoo.


Collega Niels Smit, onder meer verantwoordelijk voor procesoptimalisatie bij MME Hospitality, verwoordt het als volgt: “Omdat wij per opdracht flexibel werken met onze medewerkers, zochten wij een partner die ons kon helpen met deze flexibiliteit in de verloning. Eén van de bestaande manieren van verloningen verliep via het IB47-formulier van de Belastingdienst. Aangezien dit formulier zich in relatief grijs gebied bevindt, hebben wij voor Tentoo gekozen als veilig alternatief.”

Ideale manier van werken

Niels vervolgt: “Door samen te werken met Tentoo, wordt de administratie voor ons verzorgd. Tentoo biedt onze hosts en hostessen bovendien een gunstige én snelle verloning. Ze hebben geen administratieve zorgen. Ze ontvangen keurig hun loonstroken en jaaropgave en hebben verder geen omkijken naar lastige zaken. Een ideale manier van werken, zodat wij de focus houden op de kwalitatieve groei van onze onderneming en de kwaliteit van onze gastvrijheid kunnen blijven garanderen.”